Wyjazd integracyjny grupy 1 (Kazimierz Dolny)

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Wyjazd integracyjny grupy 1 (Kazimierz Dolny) - 2015

W dniach 25-27.09 grupa I wraz z wychowawcami udała się na pierwszą wycieczkę – trzydniowy wyjazd integracyjny do Kazimierza Dolnego nad Wisłą. Z Piaseczna wyruszyłyśmy Halo busem punktualnie o godzinie 9.00. Po drodze zajechałyśmy do naszego przytulnego pensjonatu w miejscowości Celejów, która znajduje się 12 km od Kazimierza Dolnego. Po krótkiej przerwie udałyśmy się do Kazimierza, aby na dobre rozpocząć naszą integrację. Na początek zwiedziłyśmy kazimierski rynek oraz znajdujące się na nim Kościoły (Farę oraz Franciszkański Klasztor). Później z wielkim trudem wdrapałyśmy się na Górę Trzech Krzyży, skąd mogłyśmy podziwiać przepiękną panoramę Kazimierza oraz przełomu Wisły. Wracając zwiedziłyśmy ruiny zamku oraz basztę, która góruje nad całym miastem. Po spacerze przyszedł czas na warsztaty cukiernicze w piekarni Sarzyński, gdzie własnoręcznie wyrabiałyśmy kazimierskie koguty. Koguty te po wypieczeniu każda z nas zabrała ze sobą, jako prezenty dla swoich bliskich. Po wyjściu z piekarni nastąpiło nagłe załamanie pogody i już do wieczora „lało jak z cebra”. 🙁 Ponieważ deszcz przyniósł gwałtowne ochłodzenie, nasze Panie zabrały nas do kawiarni „Pod Psem” na gorącą herbatkę. Później wręczyły nam przeciwdeszczowe peleryny i udałyśmy się na spacer po kazimierskim rynku w towarzystwie deszczu.

Kolejnego dnia udałyśmy się do Uściąża gdzie w Zagrodowej Osadzie został zorganizowany dla nas plener malarski. Niestety tego dnia pogoda również nas nie rozpieszczała i prawie przez cały czas padał deszcz. Jednak nam nie straszne przeciwności dlatego plener i tak się odbył a warsztaty nazwałyśmy plenerem malarskim w deszczu. W Zagrodowej Osadzie mogłyśmy podziwiać zwierzęta gospodarskie – konie, złośliwego, podgryzającego kucyka – Gabriela, kozy, króliki, koty i gęsi. Z Uściąża ponownie udałyśmy się do Kazimierza, aby zakupić pamiątki. Po powrocie do pensjonatu czekała na nas kulinarna niespodzianka – mega pyszna włoska pizza z dużą ilością sera.

Ostatni dzień naszego wyjazdu rozpoczęłyśmy od niedzielnej Mszy Świętej w Farze. Po Mszy przeszłyśmy na bulwar wiślany skąd udałyśmy się w rejs po Wiśle. Pogoda tego dnia była dla nas łaskawa, dlatego w pełnym słońcu mogłyśmy podziwiać panoramę Kazimierza. Po rejsie zjadłyśmy pyszny niedzielny obiad w restauracji na bulwarze. Najedzone i zadowolone poszłyśmy zwiedzać Cmentarz Żydowski. Ostatnią godzinę spędziłyśmy spacerując po kazimierskim Rynku i musimy przyznać, że żal nam było stamtąd wyjeżdżać.

W drodze powrotnej zatrzymałyśmy się jeszcze w Skansenie w miejscowości Magnuszew, gdzie z bliska obejrzałyśmy pojazdy militarne. Do Ośrodka wróciłyśmy zmęczone ale bardzo zadowolone… i już z niecierpliwością czekamy na kolejny wyjazd grupowy.

Dziękujemy Pani Dyrektor oraz naszym wychowawcom za zorganizowanie rewelacyjnego wyjazdu integracyjnego!!!