Karwia – Wakacje 2016

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Karwia - Wakacje 2016

I to już koniec kolonii… Dwa tygodnie minęły szybciej, niż przysłowiowe „mrugnięcie okiem”… To był bardzo dobry czas… Dzisiaj możemy powiedzieć, że bardzo szkoda, iż nasz wspólny wyjazd dobiegł końca, ale mamy nadzieję na kolejne równie udane wyjazdy. Dziękujemy wszystkim i każdemu z osobna za wspólnie spędzony czas, życzymy udanych i bezpiecznych wakacji. A to nasze ostatnie zdjęcia – pożegnanie z morzem w promieniach zachodzącego słońca 🙂

{gallery}kronika/2016/07-07{/gallery}

6 lipca – środa

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Karwia - Wakacje 2016

Do końca kolonii pozostały nam jeszcze dwa dni, pogoda w dalszym ciągu nie zachwyca 😉 Dzisiaj wybrałyśmy się do Władysławowa w bardzo konkretnym celu – chciałyśmy wypłynąć w morze na jednym z tutejszych statków. Niestety, ze względu na szalejący sztorm nasze plany legły w gruzach… Ale nasze kreatywne Panie bardzo szybko wprowadziły w życie plan „b” 🙂 I tak po spacerze po nadmorskim deptaku Władysławowa poszłyśmy do Muzeum – „Magiczny Zawrót Głowy”, a stamtąd do lunaparku 🙂 – to była atrakcja, o której po cichutku każda z nas marzyła :-)) Z Władysławowem pożegnaliśmy się buszując po straganach z pamiątkami :-)) Natomiast kolejny wieczór upłynął nam przed telewizorami, bo przecież nikt nie może odpuścić sobie oglądania półfinałowego meczu Euro 2016 Walia – Portugalia.

{gallery}kronika/2016/07-06{/gallery}

5 lipca – wtorek

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Karwia - Wakacje 2016

Dzisiejszy dzień spędziłyśmy w Gdańsku 🙂 Zaraz po śniadaniu wyruszyłyśmy w drogę, najpierw zwiedziłyśmy Europejskie Centrum Solidarności, gdzie mogłyśmy – korzystając z audioprzewodników – poznać historię powstania i działalności NSZZ Solidarność i upadku systemu komunistycznego w Polsce. Po pouczającej lekcji historii przyszedł czas na relaks w gdańskim Cinema City „Krewetka”, gdzie oglądałyśmy bajkę „BFG”, czyli Bardzo Fajny Gigant… Jak się okazało, bajka była raczej dla małych dzieci, ale my wszystkie bawiłyśmy się równie dobrze.

{gallery}kronika/2016/07-05{/gallery}

4 lipca – poniedziałek

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Karwia - Wakacje 2016

Dzisiejsza pogoda pokrzyżowała nam plany… Miała być wycieczka rowerowa do Władysławowa i kilkugodzinna zabawa w lunaparku, a była wycieczka autokarowa do średniowiecznej osady w Sławutowie 🙂 Na początku byłyśmy troszkę zawiedzione, bo wydawało nam się, że to mało korzystna dla nas zamiana, ale okazało się, że było bardziej, niż super. Oprócz zabawy podczas warsztatów piekarskich, garncarskich i filcowania dowiedziałyśmy się wielu ciekawych rzeczy, np. jak żyli i pracowali nasi przodkowie…

Po osadzie oprowadzili nas średniowieczni Słowianie – kowal i garncarz. W interesujący i obrazowy sposób przekazali nam historię, tradycję i obrzędy, które były udziałem naszym przodków z przed 1000 lat.

Po ciekawej i praktycznej lekcji historii, dzięki poprawie pogody, przyszedł czas na zakupowe szaleństwo:) A na stoiskach z pamiątkami na Karwieńskim deptaku naprawdę był duży wybór.. Za tydzień o tej porze pozostaną nam tylko wspomnienia z kolonii w Karwii i ewentualnie zakupione pamiątki:))

{gallery}kronika/2016/07-04{/gallery}

3 lipca – niedziela

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Karwia - Wakacje 2016

No i rozpoczęłyśmy drugi tydzień naszej kolonii… Wszystko, co dobre szybko się kończy, więc i czas naszego powrotu do domów zbliża się dużymi krokami. Dzisiejszy świąteczny dzień rozpoczęłyśmy od udziału w niedzielnej Mszy św. (w tutejszej kaplicy letniej)… Następnie, korzystając z obecności naszego kierowcy – p. Piotra, wybrałyśmy się na farmę strusią do Kniewa, gdzie mogłyśmy podziwiać i karmić strusie, lamy, osiołki, kozy, króliczki oraz konia. Po obiadokolacji, aby naszej kolonijnej tradycji stało się za dość, wybrałyśmy się na wycieczkę rowerową. Tym razem celem naszej wyprawy była Krokowa, w której zobaczyłyśmy przepiękny pałac wraz z zespołem parkowym… Kolejnym tradycyjnym punktem naszych kolonijnych wieczorów było oglądanie ćwierćfinałowego meczu Francja – Islandia…

{gallery}kronika/2016/07-03{/gallery}

2 lipca – sobota

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Karwia - Wakacje 2016

To już nasza druga sobota nad polskim morzem… Dzisiaj na plaży spędziłyśmy całe przedpołudnie 🙂 Przy muzyczce z „grającego buta” czas mijał szybko i przyjemnie 🙂 Nie zabrakło także innych atrakcji. I tak na karwieńską plażę zawitał Kubuś Puchatek, Prosiaczek i Kłapouchy, z którymi zrobiłyśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Po południu, korzystając ze sprzyjającej pogody, wybrałyśmy się na kolejną wyprawę rowerową – tym razem przez Karwieńskie Błoto do Ostrowa. Po drodze zatrzymałyśmy się przy „Źródełku Przypomnienia”, które jest miejscem zadumy i refleksji. Znajdują się tam kamienne tablice z wyrytymi na nich X przykazaniami oraz Receptą Świętości. Po obiadokolacji odbył się drugi etap naszego wakacyjnego konkursu, tym razem pod hasłem „wakacyjnej stylizacji”. Natomiast wieczór – tradycyjnie już – spędziłyśmy przed telewizorami, kibicując kolejnym drużynom walczącym o wejście do półfinału Euro 2016.

{gallery}kronika/2016/07-02{/gallery}

1 lipca – piątek

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Karwia - Wakacje 2016

Kolejny dzień za nami… Dzisiaj odwiedziłyśmy Ocean Park we Władysławowie 🙂 jest to park, w którym można poczuć się dosłownie tak, jakby spacerowało się po dnie oceanu.

Na ogromnej, 20 hektarowej powierzchni, znajduje się bardzo dużo atrakcji. Są tutaj: wieloryby, orki, rekiny (wszystko wykonane w skali 1:1), 34-metrowy płetwal błękitny, wodospad, plaża, ponadto w wodnym zbiorniku żywe rekiny, ryby tropikalne oraz wioska rybacka, największy w województwie pomorskim plac zabaw i lunapark 🙂 Dla nas była to bardzo pouczająca wyprawa, ponieważ dowiedziałyśmy się wielu interesujących rzeczy na temat podwodnego świata tych ogromnych stworzeń. Wieczorem juz tradycyjnie wybrałyśmy się na przejażdżkę rowerową. Tym razem pojechałyśmy do Kościoła na pierwszopiątkową Mszę świętą. Siódmy dzień zakończyłyśmy kibicowaniem kolejnej drużynie podczas walki o wejście do półfinałów Euro 2016??

{gallery}kronika/2016/07-01{/gallery}

30 czerwca – czwartek

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Karwia - Wakacje 2016

I już jesteśmy prawie na półmetku naszego wyjazdu. Dzisiejszy dzień – korzystając z pięknej słonecznej pogody – spędziłyśmy na plażowaniu 🙂 Później spacer po deptakach Karwii, a po obiadokolacji przejażdżka rowerowa. Tym razem wybrałyśmy się na plażę do Karwieńskiego Błota, aby zobaczyć morświny i foki. Niestety, nie było ich w pobliżu 🙁 No cóż – może następnym razem wyjdą nam na spotkanie 🙂 Natomiast dzisiejszy wieczór spędziłyśmy na kibicowaniu naszej reprezentacji podczas ćwierćfinałowego meczu z Portugalią 🙂 Tylko szkoda, że tak skończyła się nasza przygoda z Euro 2016…

{gallery}kronika/2016/06-30{/gallery}

29 czerwca – środa

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Karwia - Wakacje 2016

Aktywnego wypoczynku ciąg dalszy… Dzisiaj wybrałyśmy się na kolejną wycieczkę rowerową – tym razem do Rozewia, gdzie zwiedziłyśmy Muzeum Latarnictwa Morskiego. Natomiast po kolacji, rownież aktywnie, spędziłyśmy czas na plaży. Najpierw spacerując brzegiem morza w promieniach zachodzącego słońca, a później biorąc udział – w ogłoszonym przez nasze Panie – wakacyjnym, trzyetapowym konkursie z nagrodami na najciekawszą piaskową rzeźbę. Wieczór zakończyłyśmy wspólnym śpiewem przy gitarowym akompaniamencie, wyczynami na trampolinie oraz grą w UNO.

{gallery}kronika/2016/06-29{/gallery}

28 czerwca – wtorek

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Karwia - Wakacje 2016

No i kolejny dzień, pełen wrażeń i atrakcji, za nami 🙂 Korzystając z promieni wakacyjnego słoneczka dzisiejsze przedpołudnie spędziłyśmy na plaży 🙂 natomiast po południu wybrałyśmy się na wycieczkę do Władysławowa, gdzie: przespacerowałyśmy się Aleją Gwiazd Sportu, zdobyłyśmy „Koronę Himalajów” – czternaście skalnych płyt symbolizujących czternaście ośmiotysięczników, które zostały zdobyte przez Polaków (Mount Everest, K2, Czo Oju, Broad Peak, Nanga Parbat, Dhaulagiri, Manaslu, Kanczendzonga, Annapurna, Lhotse, Makalu, Sziszapangma, Gaszerbrum I i Gaszerbrum II), a na koniec spotkałyśmy się z Kapitanem Ameryką 🙂

{gallery}kronika/2016/06-28{/gallery}

27 czerwca – poniedziałek

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Karwia - Wakacje 2016

No i doczekałyśmy się słonecznej pogody 🙂 zaraz po śniadaniu wybrałyśmy się na plażę, aby troszkę poopalać się… Oprócz tradycyjnego plażowania nie zabrakło szalonych zabaw w stosunkowo zimnych wodach Bałtyku. Po kilku godzinach plażowego odpoczynku wybrałyśmy się na kolejną wyprawę rowerową – tym razem do Jastrzębiej Góry – najdalej na północ wysuniętego krańca Polski. W jednej z jastrzębskich kawiarni zjadłyśmy przepyszne desery lodowe a po obiadokolacji udałyśmy się na spacer brzegiem morza w towarzystwie zachodzącego słońca.

{gallery}kronika/2016/06-27{/gallery}

26 czerwca – niedziela

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Karwia - Wakacje 2016

Dzisiejszy dzień upłynął nam pod znakiem zmienności pogody a co za tym idzie, także zmiany strojów 🙂 Jak w każdą niedzielę, dzień rozpoczęłyśmy od uczestnictwa we Mszy świętej, tym razem w kaplicy letniej Kościoła p.w. św. Antoniego Padewskiego.

Po mszy przebrałyśmy się w stroje i w dobrych nastrojach, pełne nadziei na złotą opaleniznę, udałyśmy się w kierunku nadbałtyckiej plaży. Niestety, dzisiaj pogoda zrobiła nam „psikusa” i zaraz po dojściu na plażę słońce schowało się za burzowymi chmurami, a nadmorska bryza skutecznie utrudniała nam wypoczynek sypiąc ziarenkami piasku w oczy. Wśród nas znalazło się oczywiście kilka odważnych, które nie zważając na temperaturę wody i wiatr walczyły z falami Bałtyku 🙂

Ponieważ pogoda popsuła nam skrupulatnie zaplanowany program dnia, zjadłyśmy wcześniejszą obiadokolację i wybrałyśmy się na przejażdżkę w celu przetestowania rowerowych tras:-)

{gallery}kronika/2016/06-26{/gallery}

25 czerwca – sobota

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Karwia - Wakacje 2016

Jeszcze dobrze nie ochłonęłyśmy po zakończeniu roku szkolnego, a już pierwszy dzień wakacji mamy za sobą. Mówi się, że wszystko, co dobre szybko się kończy, ale my mamy nadzieję, że nasze wspólne wakacje nie miną nam zbyt szybko – wszystko wskazuje na to, że będą to niezapomniane chwile 🙂 Ale zacznijmy od początku :-)… W upalny sobotni poranek, po zapakowaniu bagaży i rowerów, opuściłyśmy piaseczyńską Zgodę, aby z każdą minutą przybliżać się do miejsca naszej wakacyjnej przygody – Karwii. Po przyjeździe na miejsce rozlokowałyśmy się w pokojach Pensjonatu pod Złotym Żaglem, zjadłyśmy przepyszną, domową obiadokolację, obejrzałyśmy mecz Polska – Szwajcaria i zadowolone z powodu awansu naszych piłkarzy do ćwierćfinałów Euro 2016, wybrałyśmy się na spacer po okolicy. Pierwszym miejscem, do którego udałyśmy się była miejscowa plaża, z której w asyście burzowych chmur biegiem udałyśmy się pod pierwszy napotkany daszek 🙂