Wyjazd integracyjny grupy 3 (Lublin)

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Wyjazd integracyjny grupy 3 (Lublin) - 2016

W dniach 23-25 września grupa III pojechała na wyjazd integracyjny. Weekend ten spędziłyśmy zwiedzając Lublin i jego urokliwe okolice. Zaraz po przyjeździe na Stare Miasto w Lublinie oczekiwałyśmy na przewodnika, który miał nas oprowadzić po miejscu, które pozostało po niemieckim obozie koncentracyjnym – Majdanku. Pozostałość po Obozie na dziś ma obszar 90 ha i jest jednym z większych, istniejących dziś jako muzeum, miejsc kaźni w Polsce. Pan przewodnik w sposób interesujący opowiedział nam o rzeczywistości obozowej, prowadząc nas od drogi, którą wprowadzani byli więźniowie aż do krematorium obozowego.

W dalszej naszej podróży, wróciłyśmy na Stare Miasto, gdzie oczekiwała na nas, po naszym obiedzie pani przewodnik, która oprowadziła nas po ciekawszych miejscach centrum Starego Lublina. Zobaczyłyśmy stare podziemia miasta, pięknie zdobioną katedrę oraz więzienie. Posłuchałyśmy też legendy o pechowym kamieniu, na którym nikt nie odpoczywa, a nawet nie dotyka..

Następnego dnia pojechałyśmy z kolejnym panem przewodnikiem do pałacu w Kozłówce – dworek, w którym mieszkali Zamoyscy.

Po południu pojechaliśmy nad Wieprz do miejscowości Siostrzytów, skąd spłynęliśmy w dół rzeki kajakami do Jaszczowa. Po drodze, dokładnie w połowie naszej rzecznej trasy, dopadła nas burza, która wraz z lejącym z nieba deszczem przemoczyła nas do suchej nitki, a niektórych lekko przestraszyła.

Ostatni dzień przeznaczony był na pakowanie i powrót do Piaseczna. Rano, po śniadaniu pojechaliśmy do sanktuarium w Wąwolnicy na Mszę św. Następnie po obiedzie, ruszyłyśmy w drogę powrotną do Ośrodka.