Wyjazd integracyjny grupy 5 (Kałków)

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Wyjazd integracyjny grupy 5 (Kałków) - 2016

W dniu 23-25 września 2016 roku nasza grupa udała się na wyjazd integracyjny do Kałkowa. W dniu wyjazdu mieliśmy okazję dotrzeć do Nowej Słupi, skąd udaliśmy się na Łysą Górę. Zwiedzaliśmy kościół i klasztor Ojców Oblatów, gdzie uczciliśmy relikwie Świętego Krzyża. Wchodziliśmy na wieżę, na którą wspinaliśmy się po 192 schodkach. Na koniec naszego pobytu w tym miejscu nasze wspaniałe wychowawczynie zaprosiły całą grupę na szarlotkę i kawę. Później wróciliśmy do autokaru i pojechaliśmy do Domu Rekolekcyjnego w Kałkowie, w którym zjedliśmy smaczną obiadokolację.

W drugim dniu wybraliśmy się do Ośrodka Leczenia Uzależnień San Damiano w Chęcinach. Tam poznałyśmy historię i działalność tego miejsca, miałyśmy okazję usłyszeć wzruszające świadectwo i możliwość rozmowy z ludźmi, którzy podjęli walkę ze swoim nałogiem, walkę o swoje życie. Po wspólnym obiedzie ruszyliśmy na wspólny spacer zwiedzając piękne miasteczko jakim są Chęciny. Nie zabrakło również zwiedzenia ruin zamku, gdzie niektóre z nas poczuły się jak prawdziwe księżniczki. Z wieży widokowy, na którą udało się nam wdrapać podziwialiśmy piękny krajobraz Ziemi Świętokrzyskiej.

W niedzielę uczestniczyłyśmy we Mszy Świętej w Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej Królowej Ziemi Świętokrzyskiej, następnie zwiedziliśmy patriotyczną Golgotę. Brat Grzegorz z wielka pasja oprowadził nas po Golgocie przybliżając wielkie postacie świętych Polaków, którzy oddali życie walcząc w ważnych sprawach: o wolność, o czystość, o honor naszej ojczyzny. Wzruszające chwile przeżyliśmy w kaplicy ks. Jerzego Popiełuszki poznając jego historię i wielka walkę wewnętrzną, by nie znienawidzić tych, którzy nas krzywdzą. Tam, mimo oporu wielu z nas, oddaliśmy się i powierzyliśmy tych, którzy nas skrzywdzili a którym trudno nam przebaczyć (rodziców, opiekunów, rodzeństwo, nauczycieli, wychowawców).

Niestety to co dobre szybko się kończy. Po smacznym obiedzie ruszyliśmy do Piaseczna. W sercu pozostają piękne przeżycia i doświadczenia…

Dziękujemy za wyjazd i wspólnie spędzony czas.