Zimowisko w Zakopanem

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Zimowisko w Zakopanem - 2017

Jak co roku, podczas ferii zimowych, wyjechałyśmy na zimowisko. Drugi raz z rzędu gościmy w pięknie położonym pensjonacie Willa Kubik w Zakopanem, z widokiem na Giewont.

Dzień pierwszy

Przywitała nas piękna pogoda. Słoneczną niedzielę rozpoczęłyśmy od uczestnictwa we Mszy św. w pobliskim kościele, następnie, spacerem poszłyśmy do centrum Zakopanego. Po obiedzie wybrałyśmy się nieopodal Krupówek na koncert „Kocham Zakopane”, którego gwiazdą był Stefano Terrazino. Potem była obowiązkowa rundka po zakopiańskich straganach, żeby wypatrzeć jakieś pamiątki i już porządnie głodne, zjadłyśmy półmetrowe zapiekanki.

Do Willi Kubik wróciłyśmy wieczorem, zadowolone, po całym dniu spędzonym na świeżym powietrzu…

{gallery}kronika/2017/02-12{/gallery}

Dzień drugi

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Zimowisko w Zakopanem - 2017

Drugi dzień naszego zimowiska upłynął nam pod znakiem sportów zimowych. Pogoda nadal dopisywała, zrobiłyśmy więc mały rekonesans pobliskich stoków narciarskich i umówiłyśmy się na lekcję przy wyciągu Ugory. Najpierw było trochę zamieszania z dopasowaniem butów, kasków itp. i wreszcie nasz instruktor – Kuba zabrał nas na stok. Nie było łatwo, ale nadal jesteśmy pełne zapału do nauki jazdy na nartach. Kolejna lekcja w środę.

Po kolacji, i krótkim odpoczynku poszłyśmy jeszcze na lodowisko. Śmiechu było co niemiara. A jutro chyba będą nas bolały nóżki…

{gallery}kronika/2017/02-13{/gallery}

Dzień trzeci

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Zimowisko w Zakopanem - 2017

Dziś od rana, dla odmiany, świeciło słońce 🙂 Ochoczo wyruszyłyśmy więc pod Gubałówkę. Wjechałyśmy na tę górę żeby podziwiać piękną panoramę Tatr i zrobić pamiątkowe zdjęcia. Przyjemnie spacerowało się w promieniach słońca.

Po południu czekał na nas Escape House. Zostałyśmy zamknięte w trzech pokojach: pokoju Sherlocka Holmesa, więziennej celi i w Krainie Czarów. Trzeba było nieźle się natrudzić i pogłówkować żeby znaleźć wskazówki do wyjścia. Było trochę stresu, ale w końcu wszystkim ekipom udało się wydostać w określonym czasie.

Po takich wrażeniach dobrze nam zrobił wypad wieczorem na sanki i narty. Niektóre z nas pierwszy raz w życiu wjechały wyciągiem na górkę i samodzielnie zjechały na dół. To był bardzo udany dzień…

{gallery}kronika/2017/02-14{/gallery}

Dzień czwarty

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Zimowisko w Zakopanem - 2017

Cały dzisiejszy dzień spędziłyśmy na świeżym powietrzu, nie licząc posiłków oczywiście. Przed południem królowały sporty zimowe – narciarstwo zjazdowe oraz jazda figurowa na lodzie. Po południu zmierzyłyśmy się z lodowym labiryntem. Brr, zimno było i niektóre z nas porządnie zmarzły, bo jakoś nie mogły znaleźć właściwej drogi do wyjścia. Przy okazji, na własne oczy, zobaczyłyśmy Wielką Krokiew – naprawdę robi wrażenie.

Po kolacji znowu narty – wieczorem trenowałyśmy to, czego nauczyłyśmy się rano. Reszta grupy wesoło bawiła się zjeżdżając z górki na „listkach”, przy okazji dopingując nasze narciarki. Czas minął bardzo szybko i trzeba było iść spać. Jutro kolejny dzień…

{gallery}kronika/2017/02-15{/gallery}

Dzień piąty

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Zimowisko w Zakopanem - 2017

Zwiedzanie MUZEUM AUSCHWITZ i AUSCHWITZ II – BIRKENAU.

Dzień szósty

Dzisiejszy dzień spędzilyśmy bardzo aktywnie. Od samego rana jeżdziłyśmy na nartach. Nawet te z nas, które wcześniej nie jeżdziły, spróbowały swoich sił na stoku, pod okiem instruktora.

Po krótkim odpoczynku wybrałyśmy się na spacer po ośnieżonych jeszcze polach. Trochę się zgubiłysmy, były różne przeszkody, ale w końcu: uff!, dotarłysmy do znanej nam drogi. Po obiedzie wypad na Krupówki, drobne zakupy i francuskie naleśniki na kolację w małej naleśnikarni.

Ale to jeszcze nie koniec. Po kolacji pojechalyśmy do Izby Regionalnej „U Gasiennicy” w Murzasichlu na gawędę o historii, góralach i tatrzańskich rozbójnikach. Do naszego pensjonatu wróciłyśmy pełne wrażeń prosto do łóżek. 🙂 Jutro Kraków…

{gallery}kronika/2017/02-17{/gallery}

Dzień siódmy

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Zimowisko w Zakopanem - 2017

Dzisiaj nie obudziło nas słońce. Dzień wstał pochmurny, ale za to spadł śnieg i wokół zrobiło się bajkowo.

Nie udał nam się wyjazd do Krakowa, ale za to poszłyśmy na narty. Dobrze się jeździło, bo nie było dużych kolejek do wyciągu. Te z nas, które nie chciały jeździć wybrały się z Panią Lucynką na długi spacer.

Po południu zrobiłyśmy zakupy, a potem znowu na stok, ale tym razem żeby pozjeżdżać na „listkach”. To była wspaniała zabawa. Nieźle wytarzałyśmy się w śniegu, a niektóre poobijały sobie to i owo. Jeszcze napiłyśmy się herbaty i przyjemnie zmęczone poszłyśmy spać.

{gallery}kronika/2017/02-18{/gallery}

Dzień ósmy

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Piasecznie - Zimowisko w Zakopanem - 2017

Nadszedł ostatni dzień naszego zimowiska. Po porannej Mszy św. w kościele pw. św. Antoniego z Padwy przy klasztorze OO. Bernardynów postanowiłyśmy jeszcze poszusować na stoku. Jazda na nartach idzie nam coraz lepiej, a czas do obiadu minął niepostrzeżenie.

Po krótkim odpoczynku wybrałyśmy się na pożegnalny spacer mało uczęszczanymi ulicami Zakopanego, podziwiając malowniczą architekturę zakopiańskich willi.

Zwieńczeniem dnia było wspólne delektowanie się pysznymi ciastami w klimatycznej herbaciarni znalezionej przez panią Lucynkę, z dala od zatłoczonych Krupówek.

Po powrocie do naszego pensjonatu pakowanie i zbiórka podsumowująca wyjazd. Jutro wyjeżdżamy… Do widzenia Zakopane!!!