Święto Szkoły ku czci Świętej Małgorzaty z Kortony
13 maja z okazji Święta Szkoły uczestniczyliśmy we mszy św. w intencji uczennic
i pracowników szkoły, odprawionej przez o. Juliusza Pyrka OFM cap. Po mszy dziewczęta pokazały prezentację o historii św. Małgorzaty z Kortony. W prezentacji znalazły się zdjęcia wykonane przez wychowanki oraz fragmenty filmów nagranych przez grupę taneczną Horyzont.Art. Dla podkreślenia tego święta do obiadu był deser w postaci lodów.
Święto Szkoły ku czci Świętej Małgorzaty z Kortony było okazją do przedstawienia owoców pracy zespołu Horyzont.Art który przedstawił projekt twórczy jako efekt
poszukiwań środków wyrazu. Wstępem do rozpoczęcia prac nad scenariuszem jest realizacja działania dramowego, nazwanego ,, Ja człowiek’’. Odbył się cykl spotkań, podczas którego jedna z uczennic, wykazująca zainteresowania twórcze napisała wiersz oraz opowiadanie w którym ukazała człowieka z jego słabościami, pasjami i chęcią do zmiany na lepsze. Efekt jej działania jest wynikiem zaangażowania oraz współpracy każdej z uczennic zespołu.
Podczas realizacji jednej z wielu choreografii została wprowadzona innowacja twórcza, polegająca na wykorzystaniu trzech sztuk do przedstawienia obrazu choreograficznego. Był to wiersz Jana Pawła II , muzyka i ilustracja choreograficzna .
Dokonując wyboru pasującego do całości projektu, nasza grupa przedstawiła projekt w trudnej technice jaką jest film. Nagranie cyklu choreografii jest okazją do tego, aby uczennice poznały prace na zawodowej scenie i na planie filmowym.
Poznają budowę sceny, jej podstawowe punkty. Zasady obycia i pracy na scenie, a także podstawowe zasady filmowania. Uczą się wytrwałości , dystansu do siebie i uwagi.
Podczas realizacji projektu , zostaje wdrożona innowacja edukacyjna. Dla jednej
z naszych uczennic realizuje zajęcia z dykcji i emisji głosu. Podczas zajęć uczennica poznała zarówno ćwiczenia akademickie jak i sposób interpretowania wiersza wykorzystanego
w edukacji klasycznej szkoły teatralnej. Zdobyła wiedzę, jak zbudowany jest aparat mowy, jak dbać o struny głosowe oraz koncentrować na sobie uwagę publiczności. Wdrożyłem ćwiczenia oddechowe, pozwalające opanować emocje, wypowiadać w sposób jasny z dykcją i artykulacją. Efektem edukacyjnym, który został utrwalony w ciągu roku szkolnego jest przedstawienie w projekcie technik wyrazu scenicznego i zaawansowanej akrobatyki tanecznej. Jedna z uczennic decyduje się i realizuje piękną choreografie tańca klasycznego
w oparciu o techniki walca w układzie scenicznym.
Zapraszamy do obejrzenia wideo relacji z naszego projektu.
Andrzej Gołębiewski wraz z zespołem Horyzont.Art
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=rj9AySwKf3s[/embedyt]